Workshop detectie
Zondag 18 Februari 2018, 10:30am - 05:00pm
Hits : 107

Workshop detectie,  18 februari 2018

Je hebt vast wel eens een detectie hond gezien. Op Schiphol bijvoorbeeld waar bagage en ook reizigers gecontroleerd worden op aanwezigheid van verboden stoffen. Maar ook tijdens festivals om feestgangers te controleren op aanwezigheid van bijvoorbeeld verdovende middelen. Deze detectiehonden doen goed werk. Wist je dat jouw hond ook een detectie hond kan worden?

De Briard Vereniging Nederland organiseert voor haar leden op 18 februari 2018 in samenwerking met “Werken met je hond” de workshop Detectie. Deze vorm van zoeken is de laatste tijd erg populair geworden onder hondenbezitters. Het is leuk om te doen en bovendien kunnen mensen al snel thuis aan de slag om hun briard te trainen.

Tijdens de workshop ga je met je hond aan de slag met de eerste stappen van het detectie zoeken. De hond gaat met behulp van de zogenaamde geurbussen leren gestructureerd te zoeken en te verwijzen. Daarnaast krijgen de deelnemers tips om thuis ook aan de slag te gaan met deze discipline. De training wordt gegeven door Ingrid Maassen en/of Krista Kamphuis, gecertificeerd door Scent Imprint for dogs van Wesley Visscher.
De workshop duurt 2 uur en er worden, op 18 februari 2018, 2 workshops gegeven. Er is per workshop plaats voor maximaal 5 baas-hond combinaties dus geef je snel op! De eerste groep is van 10.30-12.30 en de tweede groep van 13.30-15.30. Van 12.20-13.30 is er een lunch voor alle deelnemers.

Waar

De workshop vindt plaats in Maarsbergen.

Kosten

De kosten zijn € 30,- inclusief lunch. Komt u met z’n tweeën met 1 hond, dan is het uiteraard mogelijk om mee te lunchen , maar dan komt er  € 5,- bij voor de extra lunch.

Inschrijven

Interesse? Geef je op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dit kan tot uiterlijk 20 januari 2018.

Meer info

Wil je van te voren alvast meer lezen over neuswerk? Kijk voor een impressie van de andere workshops op facebook of ga naar www.werkenmetjehond.nl.

Locatie Maarsbergen